Lediga jobb som Löneadministratör i Arvika

Se lediga jobb som Löneadministratör i Arvika. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Arvika som finns hos arbetsgivaren.

Löneadministratör 50 % till Thermia

Om företaget Historien om Thermia började redan 1923 och handlar om smarta uppvärmningslösningar. Produktion utveckling och huvudkontor finns i Arvika. Företaget har ca 250 anställda och då behovet av mer personal är stort tar man nu in ytterligare en löneadministratör på deltid. Rekryteringsprocessen hanteras av IndustriSupport, hör av dig till oss om du har frågor kring tjänsten! Dina arbetsuppgifter Tjänsten erbjuder varierande arbetsuppgifter t.ex. fö... Visa mer
Om företaget
Historien om Thermia började redan 1923 och handlar om smarta uppvärmningslösningar. Produktion utveckling och huvudkontor finns i Arvika. Företaget har ca 250 anställda och då behovet av mer personal är stort tar man nu in ytterligare en löneadministratör på deltid. Rekryteringsprocessen hanteras av IndustriSupport, hör av dig till oss om du har frågor kring tjänsten!

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten erbjuder varierande arbetsuppgifter t.ex. förberedelser och underlag, inregistrering av tidrapporter och avvikelser, kontroll/avstämningar av uppgifter, sjukfrånvaro, AFA-ärenden m.m. Den här rollen innebär lagarbete med många interna och externa kontakter. Du blir även ett stöd mot reception och ingår i det administrativa teamet på företaget. Placering i Arvika. Arbetstider dagtid. Tjänsten är en inhyrning på minst ett år och med en tjänstgöringsgrad på 50 %. Det här passar dig som har en annan deltidsanställning, driver eget eller studerar.

Din profil
Vi söker dig som har utbildning och/eller adekvat erfarenhet av löneadministration. Dina personliga egenskaper är viktiga och det vi letar efter är en person med sinne för siffror, noggrannhet och som samtidigt är serviceinriktad och gillar att jobba i team. Andra egenskaper vi efterfrågar är förmågan till lagarbete, flexibiliteten att kasta om mellan olika arbetsuppgifter, hantera många dagliga kontakter och prioritera. Vi värderar också ordning och reda, ansvarskännande och siffersinne. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Välkommen!

Om Industrisupport
Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Många gånger kan ett uppdrag leda till en tillsvidareanställning hos kunden. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag.


När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport! Visa mindre

Löneadministratör till Arvika

Om företaget Industrisupport löser företags problem med en betungande löneadministration dels genom att hyra ut personal, dels genom att göra kompletta lönekörningar. Därför söker vi just nu ytterligare en medarbetare till vår administrationsavdelning som vill jobba ett par dar i veckan med löneadministration. Det här är ett längre vikariat och du får möjlighet till personlig utveckling och kompetensfördjupning samtidigt som du tjänar en slant. Tjänsten pa... Visa mer
Om företaget
Industrisupport löser företags problem med en betungande löneadministration dels genom att hyra ut personal, dels genom att göra kompletta lönekörningar. Därför söker vi just nu ytterligare en medarbetare till vår administrationsavdelning som vill jobba ett par dar i veckan med löneadministration. Det här är ett längre vikariat och du får möjlighet till personlig utveckling och kompetensfördjupning samtidigt som du tjänar en slant. Tjänsten passar även dig som har ett annat deltidsjobb idag.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med löneberedning och allt vad det innebär med scheman, närvaro och frånvaro, semesterberäkningar, uppföljning och målstyrning genom intern och extern statistik, avtalshantering och annat förekommande administrativt PA-arbete från nyanställning till avslut samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom området administration, både internt och externt. Tjänsten innebär nära samarbete med andra funktioner inom företaget.

Din profil
Har du sinne för siffror och tycker om att ge service – då är du kanske den vi söker! Vi söker dig som har en administrativ eller ekonomisk utbildning och som har jobbat ett par år inom området. Du gillar att administrera med dator och är alltid alert när nya arbetsuppgifter delas ut. Det är viktigt att du har en stark vilja att alltid göra ditt bästa. Det händer mycket under en dag så det krävs även att du kan prioritera och lägga undan sådana arbetsuppgifter som har fått lägre prioritet. Till sist gillar du att arbeta i ett team där man hjälper varandra och stämmer av ofta under dagen. Passar det här in på dig? Då bör du inte vänta för länge med din ansökan. Urval sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen!

Om Industrisupport
Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar inom olika yrkesområden. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport! Visa mindre

Industrisupport söker löneadministratör till Thermia

Om företaget Historien om Thermia började redan 1923 och handlar om smarta uppvärmningslösningar. Produktion utveckling och huvudkontor finns i Arvika. Företaget har ca 250 anställda och då behovet av mer personal är stort tar man nu in ytterligare en löneadministratör på deltid. Rekryteringsprocessen hanteras av IndustriSupport, hör av dig till oss om du har frågor kring tjänsten! Dina arbetsuppgifter Tjänsten erbjuder varierande arbetsuppgifter t.ex. fö... Visa mer
Om företaget
Historien om Thermia började redan 1923 och handlar om smarta uppvärmningslösningar. Produktion utveckling och huvudkontor finns i Arvika. Företaget har ca 250 anställda och då behovet av mer personal är stort tar man nu in ytterligare en löneadministratör på deltid. Rekryteringsprocessen hanteras av IndustriSupport, hör av dig till oss om du har frågor kring tjänsten!

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten erbjuder varierande arbetsuppgifter t.ex. förberedelser och underlag, inregistrering av tidrapporter och avvikelser, kontroll/avstämningar av uppgifter, sjukfrånvaro, AFA-ärenden m.m. Den här rollen innebär lagarbete med många interna och externa kontakter. Du blir även ett stöd mot reception och ingår i det administrativa teamet på företaget. Placering i Arvika. Arbetstider dagtid. Tjänsten är en inhyrning på minst ett år och med en tjänstgöringsgrad på 50 %. Det här passar dig som har en annan deltidsanställning, driver eget eller studerar.

Din profil
Vi söker dig som har utbildning och/eller adekvat erfarenhet av löneadministration. Dina personliga egenskaper är viktiga och det vi letar efter är en person med sinne för siffror, noggrannhet och som samtidigt är serviceinriktad och gillar att jobba i team. Andra egenskaper vi efterfrågar är förmågan till lagarbete, flexibiliteten att kasta om mellan olika arbetsuppgifter, hantera många dagliga kontakter och prioritera. Vi värderar också ordning och reda, ansvarskännande och siffersinne. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Välkommen!

Om Industrisupport
Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Många gånger kan ett uppdrag leda till en tillsvidareanställning hos kunden. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag.


När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport! Visa mindre

Löneadministratör 50 %

Om företaget För kunds räkning söker vi nu en noggrann och serviceinriktad löneadministratör med placering i Arvika. Tjänsten är en inhyrning på minst ett år och med en tjänstgöringsgrad på 50 %. Bakgrunden är bolagets kraftiga tillväxt, som kan komma att ge möjlighet till heltid och fast anställning. Det här är en ypperlig tjänst att fylla upp en annan deltidsanställning med. Startdatum är till hösten, urval sker löpande under sommaren. För frågor, kontak... Visa mer
Om företaget
För kunds räkning söker vi nu en noggrann och serviceinriktad löneadministratör med placering i Arvika. Tjänsten är en inhyrning på minst ett år och med en tjänstgöringsgrad på 50 %. Bakgrunden är bolagets kraftiga tillväxt, som kan komma att ge möjlighet till heltid och fast anställning. Det här är en ypperlig tjänst att fylla upp en annan deltidsanställning med. Startdatum är till hösten, urval sker löpande under sommaren. För frågor, kontakta Industrisupport. Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
I det här uppdraget kommer du att jobba inne hos vår kund och bli en del i deras team som jobbar med HR och lön. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inom löneberedning, så som hantering av tidkort, interna och externa kontakter, AFA-ärenden m.m. Du tar emot frågor kring lön, utfärdar arbetsgivarintyg och sammanställer statistik m.fl. administrativa göromål.

Din profil
Vi söker dig med gymnasieexamen och tidigare erfarenhet inom lönebehandling. Eftergymnasial utbildning inom personal är meriterande. Du skall kunna jobba i ett lönehanteringssystem och ha god datavana. Du som passar in bra i det här teamet gillar ordning och reda, tar gärna på dig ansvar och har ett sinne för siffror.

Om Industrisupport
Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Många gånger kan ett uppdrag leda till en tillsvidareanställning hos kunden. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet.

När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport! Visa mindre

Löneadministratör till Arvika

Om företaget För kunds räkning söker vi nu ytterligare en medarbetare till administrationsavdelningen. Bemanningsbranschen är fortfarande en av Sveriges snabbast växande branscher och Industrisupport är sedan 1999 en ledande aktör i västra Värmland. Utöver interna lönekörningar hyr vi ut administrativa konsulter till kundföretag och åtar oss hela lönekörningar. För att kunna säkra våra leveranser i höst söker vi nu ytterligare en medarbetare som vill jobba... Visa mer
Om företaget
För kunds räkning söker vi nu ytterligare en medarbetare till administrationsavdelningen. Bemanningsbranschen är fortfarande en av Sveriges snabbast växande branscher och Industrisupport är sedan 1999 en ledande aktör i västra Värmland. Utöver interna lönekörningar hyr vi ut administrativa konsulter till kundföretag och åtar oss hela lönekörningar. För att kunna säkra våra leveranser i höst söker vi nu ytterligare en medarbetare som vill jobba med löneadministrativa uppdrag.

Hos oss får du möjlighet till personlig utveckling samt en kompetensfördjupning inom en rad olika områden. Till din hjälp har du både erfarna löneassistenter och ekonomer som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas i din utveckling. Självklart är vi ett auktoriserat Bemanningsföretag och vi har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Dina arbetsuppgifter
Förekommande arbetsuppgifter inom lön är bl.a. löneberedning och allt vad det innebär med scheman, närvaro och frånvaro, semesterberäkningar, uppföljning och målstyrning genom intern och extern statistik, avtalshantering och annat förekommande administrativt PA-arbete från nyanställning till avslut samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom området administration, både internt och externt. Tjänsten innebär även ett nära samarbete med andra funktioner inom företaget.

Din profil
Vi söker dig som tycker om att ge service och är beredd att ta för dig av en mängd olika arbetsuppgifter. Du har lämplig utbildning och ett par års arbetserfarenhet inom området ekonomi- och/eller löneadministration. Du tycker om att arbeta med dator och kommer att arbeta med affärssystemet Intelliplan och Hogia affärssystem samt Hogia Lön. Dina personliga egenskaper spelar en avgörande roll här och den vi söker är ansvarstagande och noggrann. Då tjänsten kan komma att utföras ute hos kund är det viktigt att du också är lite kommunikativ och öppen samt att du är kvalitetsmedveten, serviceinriktad och har en stark vilja att alltid göra ditt bästa. Är du en sån som fort får undan arbetsuppgifter och ser dig om efter nya så matchar du vårt team. Det händer mycket under en dag så det krävs även att du kan prioritera och lägga undan sådana arbetsuppgifter som har fått lägre prioritet. Till sist gillar du att arbeta i ett team där man hjälper varandra och stämmer av ofta under dagen. Passar det här in på dig? Då bör du inte vänta för länge med din ansökan. Urval sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen!

Om Industrisupport
Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar inom olika yrkesområden. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport! Visa mindre

Vill du bli Thermias nya löneadministratör?

Om företaget Historien om Thermia börjar redan 1923. Från första stund handlar historien om det som kommer att gå som en röd linje genom bolagets verksamhet: smarta lösningar inom energi och uppvärmning. Produktion, forskning och utveckling utgår från en av Europas modernaste anläggningar i värmländska Arvika, som varit centrum för Thermia ända sedan starten. Genom tradition och innovation strävar vi hela tiden efter att förbättra varje enskild del av värm... Visa mer
Om företaget
Historien om Thermia börjar redan 1923. Från första stund handlar historien om det som kommer att gå som en röd linje genom bolagets verksamhet: smarta lösningar inom energi och uppvärmning.
Produktion, forskning och utveckling utgår från en av Europas modernaste anläggningar i värmländska Arvika, som varit centrum för Thermia ända sedan starten. Genom tradition och innovation strävar vi hela tiden efter att förbättra varje enskild del av värmepumpens teknologi, trots att vi redan i dag tillverkar en av marknadens absolut bästa lösningar. Thermia är en av de ledande aktörerna på den svenska värmepumpsmarknaden med idag ca 250 anställda och befinner sig i en stark expansionsfas.

Rekryteringsprocessen hanteras av IndustriSupport och Thermias önskemål är att alla frågor gällande tjänsterna hanteras av IndustriSupports rekryterare.


Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi nu en noggrann och serviceinriktad löneadministratör med placering i Arvika. Thermia befinner sig i en stark expansionsfas och vill till hösten utöka HR och lönavdelning. Tjänsten är en inhyrning på minst ett år och med en tjänstgöringsgrad på 50 %. Det här är ett utmärkt tillfälle att fylla upp en annan deltidsanställning med som kan komma att ge möjlighet till heltid och fast anställning.

Som löneadministratör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter där du huvudsakligen kommer att arbeta med: Förberedelser och underlag, inregistrering av tidrapporter och avvikelser, kontroll/avstämningar av uppgifter, sjukfrånvaro, AFA-ärenden m.fl. administrativa göromål samt vara behjälplig mot reception vid behov.


Din profil
Vi tror att du som söker har ett genuint intresse för att utvecklas mer inom personal och lön. Du trivs i att bemöta kollegors ärenden och att ha många kontaktytor, eftersom du pratar med många medarbetare och övriga aktörer. Du som passar in bra i det här teamet gillar ordning och reda, tar gärna på dig ansvar och har ett sinne för siffror.

För att lyckas i rollen söker vi dig med gymnasieexamen och tidigare erfarenhet inom lönebehandling. Eftergymnasial utbildning inom personal är meriterande. Du skall kunna jobba i ett lönehanteringssystem och ha god datavana samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Rekryteringen sker löpande där vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sök därför tjänsten redan idag då tillsättningen kan ske innan ansökningstiden har gått ut.
Rekryteringsprocessen hanteras av IndustriSupport och Thermias önskemål är att alla frågor gällande tjänsterna hanteras av IndustriSupports rekryterare.


Om Industrisupport
Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Många gånger kan ett uppdrag leda till en tillsvidareanställning hos kunden. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag.


När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport! Visa mindre

Löneadministratör/Ekonom till Arvika

Om företaget Vi söker nu en löneadministratör/ekonom till vårt huvudkontor i Arvika. Vill du bidra med din kompetens till ett administrativt team som jobbar med lön, ekonomi och personaladministration? Här har du en snabbfotad och dynamisk organisation som gärna vill ha dig som kollega. Tjänsten innebär ett vikariat för en längre tids föräldraledighet. Därefter finns även möjligheter till nya kunduppdrag. Du kommer att gå bredvid till en början 1-2 månader... Visa mer
Om företaget
Vi söker nu en löneadministratör/ekonom till vårt huvudkontor i Arvika. Vill du bidra med din kompetens till ett administrativt team som jobbar med lön, ekonomi och personaladministration? Här har du en snabbfotad och dynamisk organisation som gärna vill ha dig som kollega. Tjänsten innebär ett vikariat för en längre tids föräldraledighet. Därefter finns även möjligheter till nya kunduppdrag. Du kommer att gå bredvid till en början 1-2 månader beroende på hur mycket du har med dig. Startdatum gärna i början på Q1 2022. Tjänsten är mellan ca 80 % (möjlighet till 100 % finns).

Dina arbetsuppgifter
Förekommande arbetsuppgifter för tjänsten är i första hand lönehantering och personaladministrativa arbetsuppgifter, men även bokföring, fakturering och övrig ekonomi så som leverantörsfakturor, leverantörsreskontra, bokföring och i övriga arbetsuppgifter inom området administration ingår i tjänsten.

Du kommer arbeta i team i nära samarbete med övriga på avdelningen. Som en extra krydda har vi även flera administrativa uppdrag som vi hjälper våra kunder med, både inriktning mot ekonomi och inriktning mot lön och personal.

Din profil
Om du har lätt för att se helheten i löneprocessen och ekonomiarbetet, så passar du för den här tjänsten. Vi söker dig som är antingen nyutbildad eller erfaren inom lön och/eller ekonomi. Erfarenhet av lönekörningar är starkt meriterande. Som person ser vi gärna att du är positiv och flexibel. Att du är en lagspelare, men ändå kan driva på ditt arbete självständigt. Du är noggrann i ditt arbete men trivs när tempot är högt. Du måste vara ansvarstagande, kvalitetsmedveten, serviceinriktad och ha en stark vilja att alltid göra ditt bästa. Datorvana (Office-paketet) är en förutsättning för att klara av arbetet.

Meriterande:
Erfarenhet av arbete med lönehantering (och kollektivavtal)
Erfarenhet av Hogia affärssystem samt Hogia Lön
Erfarenhet av VISMA

Om Industrisupport
Industrisupport är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro och Sunne. Vi är verksamma inom Almega kompetensföretagen och vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden. Vi har även ett utökat kunderbjudande som innebär att vi även hjälper våra kunder med HR frågor. Visa mindre

Lönekonsult till Arvika

Ansök    Jan 20    REGION VÄRMLAND    Löneadministratör
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Regionledningskontoret arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Värmlands ansvarsområden. Här finns också funktioner för stöd och service. Vi samverkar också med andra ... Visa mer
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Regionledningskontoret arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Värmlands ansvarsområden. Här finns också funktioner för stöd och service. Vi samverkar också med andra samhällsaktörer, som nationella och regionala myndigheter, andra regioner, kommuner och olika intresseorganisationer.



Om verksamheten
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som är en del inom Regionledningskontoret.

Löneenheten finns idag på tre orter och har totalt 30 medarbetare som arbetar i team på respektive ort Arvika, Torsby och Karlstad.

Arbetsbeskrivning
Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att ge stöd och god service till våra chefer och medarbetare. Du administrerar löneprocessen, arbetar för att säkerställa att lagar, lönestyrande avtal samt riktlinjer tillämpas och följs. I arbetet ingår att ge support till chefer och administratörer via telefon eller i ärendehanteringssystemet. Du kommer även att utbilda chefer i schema och bemanningssystem.

I rollen som lönekonsult har du just nu en fantastisk möjlighet att tillsammans med oss inom HR lön vidareutveckla arbetssätt och skapa effektiva processer. Det är en självklarhet att vi delar med oss av vår kunskap, att vi månar om varandra och hjälps åt i leveransen till kund och inte minst har kul tillsammans.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort intresse för lönefrågor och har en YH-utbildning eller annan utbildning som bedöms som motsvarande. Du har god datorvana, och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av HR-lönesystemet Heroma. Vi ser det även som meriterande om du har läst arbetsrätt, att kan uttrycka dig i tal och skrift och att du är en god pedagog. 

Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmåga och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar. Du har en god samarbetsförmåga samt skapar och upprätthåller kontakter. I pressade situationer är du lugn och kontrollerad.

 

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Löneadministratör/Ekonom till Arvika

Om företaget Vi söker nu en löneadministratör/ekonom till vårt huvudkontor i Arvika. Vill du bidra med din kompetens till ett administrativt team som jobbar med lön, ekonomi och personaladministration? Här har du en snabbfotad och dynamisk organisation som gärna vill ha dig som kollega. Tjänsten innebär ett vikariat för en längre tids föräldraledighet. Därefter finns även möjligheter till nya kunduppdrag. Du kommer att gå bredvid till en början 1-2 månader... Visa mer
Om företaget
Vi söker nu en löneadministratör/ekonom till vårt huvudkontor i Arvika. Vill du bidra med din kompetens till ett administrativt team som jobbar med lön, ekonomi och personaladministration? Här har du en snabbfotad och dynamisk organisation som gärna vill ha dig som kollega. Tjänsten innebär ett vikariat för en längre tids föräldraledighet. Därefter finns även möjligheter till nya kunduppdrag. Du kommer att gå bredvid till en början 1-2 månader beroende på hur mycket du har med dig. Startdatum gärna i början på Q1 2022. Tjänsten är mellan ca 80 % (möjlighet till 100 % finns).

Dina arbetsuppgifter
Förekommande arbetsuppgifter för tjänsten är i första hand lönehantering och personaladministrativa arbetsuppgifter, men även bokföring, fakturering och övrig ekonomi så som leverantörsfakturor, leverantörsreskontra, bokföring och i övriga arbetsuppgifter inom området administration ingår i tjänsten.

Du kommer arbeta i team i nära samarbete med övriga på avdelningen. Som en extra krydda har vi även flera administrativa uppdrag som vi hjälper våra kunder med, både inriktning mot ekonomi och inriktning mot lön och personal.

Din profil
Om du har lätt för att se helheten i löneprocessen och ekonomiarbetet, så passar du för den här tjänsten. Vi söker dig som är antingen nyutbildad eller erfaren inom lön och/eller ekonomi. Erfarenhet av lönekörningar är starkt meriterande. Som person ser vi gärna att du är positiv och flexibel. Att du är en lagspelare, men ändå kan driva på ditt arbete självständigt. Du är noggrann i ditt arbete men trivs när tempot är högt. Du måste vara ansvarstagande, kvalitetsmedveten, serviceinriktad och ha en stark vilja att alltid göra ditt bästa. Datorvana (Office-paketet) är en förutsättning för att klara av arbetet.

Meriterande:
Erfarenhet av arbete med lönehantering (och kollektivavtal)
Erfarenhet av Hogia affärssystem samt Hogia Lön
Erfarenhet av VISMA

Om Industrisupport
Industrisupport är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro och Sunne. Vi är verksamma inom Almega kompetensföretagen och vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden. Vi har även ett utökat kunderbjudande som innebär att vi även hjälper våra kunder med HR frågor. Visa mindre

Lönekonsult, löne- och systemenheten, HR-avdelningen

Ansök    Feb 7    Region Värmland    Löneadministratör
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik. HR lön och system består av lönekonsulter, lönespecialister, pensionshandläggar, avstämningskonsulter, utdataspecialist och systemförvaltare som jobbar i team.   Lönekonsult, löne- och systemenheten, HR-avdelninge... Visa mer
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

HR lön och system består av lönekonsulter, lönespecialister, pensionshandläggar, avstämningskonsulter, utdataspecialist och systemförvaltare som jobbar i team.

 


Lönekonsult, löne- och systemenheten, HR-avdelningen

Arbetsuppgifter

I din roll som lönekonsult inom HR lön och system kommer du att arbeta i hela löneprocessen med fokus på


Löneadministration

Support, ärendehantering och som användarstöd vid utbildning

Handleda och informera i praktisk tillämpning av lönepåverkande avtal

Vi jobbar i HR lönesystemet Heroma.



Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Placeringsort Arvika

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasiekompetens gärna med ekonomisk inriktning och med fördel har en yrkesutbildning som lönespecialist eller annan likvärdig utbildning. Du har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet som lönekonsult, du har goda kunskaper i HR personal/lönesystem, gärna Heroma. I egenskap av lönekonsult har du också god förståelse för ekonomi samt tidigare erfarenhet av att arbeta med kollektivavtalslöner. Du har en pedagogisk och kommunikativ förmåga och erfarenhet av att utbilda.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete

https://www.regionvarmland.se/berattelser

Facklig företrädar nås via växeln 054-61 50 00 Visa mindre

Löneadministratör/Ekonom till Arvika

Om företaget Vi söker nu en löneadministratör/ekonom till vårt huvudkontor i Arvika. Vill du bidra med din kompetens till ett administrativt team som jobbar med lön, ekonomi och personaladministration? Här har du en snabbfotad och dynamisk organisation som gärna vill ha dig som kollega. Tjänsten innebär ett vikariat för en längre tids föräldraledighet. Därefter finns även möjligheter till nya kunduppdrag. Du kommer att gå bredvid till en början 1-2 månader... Visa mer
Om företaget
Vi söker nu en löneadministratör/ekonom till vårt huvudkontor i Arvika. Vill du bidra med din kompetens till ett administrativt team som jobbar med lön, ekonomi och personaladministration? Här har du en snabbfotad och dynamisk organisation som gärna vill ha dig som kollega. Tjänsten innebär ett vikariat för en längre tids föräldraledighet. Därefter finns även möjligheter till nya kunduppdrag. Du kommer att gå bredvid till en början 1-2 månader beroende på hur mycket du har med dig. Startdatum gärna i början på Q1 2022. Tjänsten är mellan ca 80 % (möjlighet till 100 % finns).

Dina arbetsuppgifter
Förekommande arbetsuppgifter för tjänsten är i första hand lönehantering och personaladministrativa arbetsuppgifter, men även bokföring, fakturering och övrig ekonomi så som leverantörsfakturor, leverantörsreskontra, bokföring och i övriga arbetsuppgifter inom området administration ingår i tjänsten.

Du kommer arbeta i team i nära samarbete med övriga på avdelningen. Som en extra krydda har vi även flera administrativa uppdrag som vi hjälper våra kunder med, både inriktning mot ekonomi och inriktning mot lön och personal.

Din profil
Om du har lätt för att se helheten i löneprocessen och ekonomiarbetet, så passar du för den här tjänsten. Vi söker dig som är antingen nyutbildad eller erfaren inom lön och/eller ekonomi. Erfarenhet av lönekörningar är starkt meriterande. Som person ser vi gärna att du är positiv och flexibel. Att du är en lagspelare, men ändå kan driva på ditt arbete självständigt. Du är noggrann i ditt arbete men trivs när tempot är högt. Du måste vara ansvarstagande, kvalitetsmedveten, serviceinriktad och ha en stark vilja att alltid göra ditt bästa. Datorvana (Office-paketet) är en förutsättning för att klara av arbetet.

Meriterande:
Erfarenhet av arbete med lönehantering (och kollektivavtal)
Erfarenhet av Hogia affärssystem samt Hogia Lön
Erfarenhet av VISMA

Om Industrisupport
Industrisupport är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro och Sunne. Vi är verksamma inom Almega kompetensföretagen och vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden. Vi har även ett utökat kunderbjudande som innebär att vi även hjälper våra kunder med HR frågor. Visa mindre

Lönekonsult, löne- och systemenheten, HR-avdelningen

Ansök    Feb 16    Region Värmland    Löneadministratör
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik. HR lön och system består av lönekonsulter, lönespecialister, pensionshandläggar, avstämningskonsulter, utdataspecialist och systemförvaltare som jobbar i team.   Lönekonsult, löne- och systemenheten, HR-avdelninge... Visa mer
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

HR lön och system består av lönekonsulter, lönespecialister, pensionshandläggar, avstämningskonsulter, utdataspecialist och systemförvaltare som jobbar i team.

 


Lönekonsult, löne- och systemenheten, HR-avdelningen

Arbetsuppgifter

I din roll som lönekonsult inom HR lön och system kommer du att arbeta i hela löneprocessen med fokus på


Löneadministration

Support, ärendehantering och som användarstöd vid utbildning

Handleda och informera i praktisk tillämpning av lönepåverkande avtal

Vi jobbar i HR lönesystemet Heroma.



Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Placeringsort Arvika

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasiekompetens gärna med ekonomisk inriktning och med fördel har en yrkesutbildning som lönespecialist eller annan likvärdig utbildning. Du har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet som lönekonsult, du har goda kunskaper i HR personal/lönesystem, gärna Heroma. I egenskap av lönekonsult har du också god förståelse för ekonomi samt tidigare erfarenhet av att arbeta med kollektivavtalslöner. Du har en pedagogisk och kommunikativ förmåga och erfarenhet av att utbilda.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete

https://www.regionvarmland.se/berattelser

Facklig företrädar nås via växeln 054-61 50 00 Visa mindre

Löneadministratör till Industrisupport

Om företaget Vill du vara med oss och arbeta som löne-/HR-administratör i en snabbfotad och dynamisk organisation? Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan och på huvudkontoret i Arvika jobbar idag 11 personer. Våra kunder kan finnas inom hela LO-området samt Unionen, något... Visa mer
Om företaget
Vill du vara med oss och arbeta som löne-/HR-administratör i en snabbfotad och dynamisk organisation?

Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan och på huvudkontoret i Arvika jobbar idag 11 personer.

Våra kunder kan finnas inom hela LO-området samt Unionen, något som ställer särskilda krav på administrationen, men som även innebär en intressant bredd för dig som är intresserad av HR- och löneprocesser.

Vi kan utöver intressanta arbetsuppgifter erbjuda intressanta samtalsämnen runt fikabordet, gott kaffe, friskvårdsbidrag, fräscha lokaler med mera!

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du arbeta med hela löneprocessen samt personaladministrativa arbetsuppgifter. Ingen dag är den andra lik, men ett exempel på arbetsuppgifter är:

• Lönebearbetning
• Semesterberäkningar
• Årsavslut
• Arbetsgivarintyg och andra intyg till myndigheter
• Avtalsskrivning

Administrationsteamet består av fyra personer som samverkar med sälj, rekrytering samt medarbetare och kunder. Du kommer främst att arbeta i affärssystemet Intelliplan samt lönesystemet Hogia.

Arbetstiderna är måndag-fredag 8:00-17:00.

Din profil
Är du en lättlärd person, med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare så kan du mycket väl vara vår nya kollega.

Som person ser vi gärna att du är en positiv och flexibel lagspelare som ändå kan ta dig tid att dricka en kopp kaffe och äta en mazarin när tillfälle bjuds (vilket det gör rätt ofta). Du är nogrann i ditt arbete men trivs när tempot är högt och, som klyschan säger; många bollar ska hållas i luften samtidigt.

Trivs du i en engagerad roll på ett familjärt företag så har du hittat rätt arbetsgivare! Rekryteringsprocessen pågår så vänta inte med din ansökan. Visa mindre

Löneadministratör till Industrisupport

Om företaget Vill du vara med oss och arbeta som löne-/HR-administratör i en snabbfotad och dynamisk organisation? Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan och på huvudkontoret i Arvika jobbar idag 11 personer. Våra kunder finns inom tillverkande företag samt processindustr... Visa mer
Om företaget
Vill du vara med oss och arbeta som löne-/HR-administratör i en snabbfotad och dynamisk organisation?

Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan och på huvudkontoret i Arvika jobbar idag 11 personer.

Våra kunder finns inom tillverkande företag samt processindustrier i främst Värmland, Närke och Dalsland. Våra kunder kan finnas inom hela LO-området samt Unionen, något som ställer särskilda krav på administrationen, men som även innebär en intressant bredd för dig som är intresserad av HR- och löneprocesser.

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du arbeta med hela löneprocessen samt personaladministrativa arbetsuppgifter. Ingen dag är den andra lik, men ett exempel på arbetsuppgifter är:

• Lönebearbetning
• Semesterberäkningar
• Årsavslut
• Arbetsgivarintyg och andra intyg till myndigheter
• Avtalsskrivning

Administrationsteamet består av fyra personer som samverkar med sälj, rekrytering samt medarbetare och kunder. Du kommer främst att arbeta i affärssystemet Intelliplan samt lönesystemet Hogia.

Arbetstiderna är måndag-fredag 8:00-17:00.

Din profil
Är du en lättlärd person med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare så kan du mycket väl vara vår nya kollega. Vi ser även gärna att trivs att arbeta i ett högt tempo men ändå lyckas kombinera detta med noggranhet. Du är en flexibel lagspelare som ändå kan ta dig tid att dricka en kopp kaffe och äta en mazarin när tillfälle bjuds.

Trivs du i en engagerad roll på ett familjärt företag så har du hittat rätt arbetsgivare! Rekryteringsprocessen pågår så vänta inte med din ansökan. Visa mindre

Löneadministratör till Industrisupport

Om företaget Vill du vara med oss och arbeta som löne-/HR-administratör i en snabbfotad och dynamisk organisation? Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan och på huvudkontoret i Arvika jobbar idag 11 personer. Våra kunder finns inom tillverkande företag samt processindustr... Visa mer
Om företaget
Vill du vara med oss och arbeta som löne-/HR-administratör i en snabbfotad och dynamisk organisation?

Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan och på huvudkontoret i Arvika jobbar idag 11 personer.

Våra kunder finns inom tillverkande företag samt processindustrier i främst Värmland, Närke och Dalsland. Våra kunder kan finnas inom hela LO-området samt Unionen, något som ställer särskilda krav på administrationen, men som även innebär en intressant bredd för dig som är intresserad av HR- och löneprocesser.

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du arbeta med hela löneprocessen samt personaladministrativa arbetsuppgifter. Ingen dag är den andra lik, men ett exempel på arbetsuppgifter är:

• Lönebearbetning
• Semesterberäkningar
• Årsavslut
• Arbetsgivarintyg och andra intyg till myndigheter
• Avtalsskrivning

Administrationsteamet består av fyra personer som samverkar med sälj, rekrytering samt medarbetare och kunder. Du kommer främst att arbeta i affärssystemet Intelliplan samt lönesystemet Hogia.

Arbetstiderna är måndag-fredag 8:00-17:00.

Din profil
Är du en lättlärd person med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare så kan du mycket väl vara vår nya kollega. Vi ser även gärna att trivs att arbeta i ett högt tempo men ändå lyckas kombinera detta med noggranhet. Du är en flexibel lagspelare som ändå kan ta dig tid att dricka en kopp kaffe och äta en mazarin när tillfälle bjuds.

Trivs du i en engagerad roll på ett familjärt företag så har du hittat rätt arbetsgivare! Rekryteringsprocessen pågår så vänta inte med din ansökan. Visa mindre

Löneadministratör

Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Personalstaben i Arvika kommun består av totalt 18 medarbetare som arbetar med personal- och lönefrågor mot kommunens verksamheter samt övriga kommunala bolag. Personalstaben ansvarar för att driva processer, stödja verk... Visa mer
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare.




Personalstaben i Arvika kommun består av totalt 18 medarbetare som arbetar med personal- och lönefrågor mot kommunens verksamheter samt övriga kommunala bolag.

Personalstaben ansvarar för att driva processer, stödja verksamheterna samt utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. Personalstaben ansvarar för att kommunens samt de kommunala bolagens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda. Inom personalstaben finns idag 8 löneadministratörer som tillsammans administrerar ca. 3500 löneutbetalningar varje månad. Stabens lokaler finns intill stadsparken i stadshuset mitt i centrala Arvika. Personalstaben leds av HR-chef samt en arbetsledare för lönegruppen.

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör blir din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med löneadministration i lönesystemet E-companion. Det innebär bland annat att registrera nya anställningar och avslut, att skriva tjänstgörings- och arbetsgivarintyg och att arkivera personalakter. Du kommer att handlägga löner för anställda inom flera olika områden, så som skola med ferie- och uppehållsanställningar, vård och omsorg samt administrativ personal.

Arbetet innebär också att ge stöd till chefer och medarbetare i förekommande lönefrågor. Du kommer att ha kontakter både internt och externt. Viss information och utbildning om rutiner och regler förekommer också, såväl skriftligt som muntligt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har någon form av vidareutbildning inom lönehandläggning/löneadministration och minst några års erfarenhet av kvalificerat arbete med lönehandläggning/löneadministration som din huvudsakliga arbetsuppgift. Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten har sinne för detaljer, är serviceinriktad samt har lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Uppdraget kräver att du är självgående, kommunikativ och trygg. För att du ska trivas i rollen tror vi att du snabbt kan ställa om till nya förutsättningar och har god prioriteringsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt


Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag. Visa mindre