Lediga jobb som Orderadministratör i Arvika

Se lediga jobb som Orderadministratör i Arvika. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Arvika som finns hos arbetsgivaren.

Försäljningsadministratör till Helmia Lastbilar

Ansök    Jun 11    Qtym AB    Orderadministratör
Helmia ägs och drivs av familjen Walfridson. Koncernen har sitt säte i Sunne och är idag ett av de större bolagen i Värmland som fortfarande har kvar sitt huvudkontor i länet. Helmia har cirka 400 medarbetare och omsätter över 1,9 miljarder kronor. All verksamhet bedrivs i Värmland. I koncernen ingår fem helägda dotterbolag, Helmia Bil, Helmia Lastbilar, Helmia Fastigheter, ICA Toria och Helmia Motorsport. Dotterbolagen ägs och drivs av familjen Walfridso... Visa mer
Helmia ägs och drivs av familjen Walfridson. Koncernen har sitt säte i Sunne och är idag ett av de större bolagen i Värmland som fortfarande har kvar sitt huvudkontor i länet.

Helmia har cirka 400 medarbetare och omsätter över 1,9 miljarder kronor. All verksamhet bedrivs i Värmland. I koncernen ingår fem helägda dotterbolag, Helmia Bil, Helmia Lastbilar, Helmia Fastigheter, ICA Toria och Helmia Motorsport. Dotterbolagen ägs och drivs av familjen Walfridson genom moderbolaget Helmia och Helmiastiftelsen.

Av den totala omsättningen utgörs 90 procent av fordonsrelaterad verksamhet. Helmia står för Helmer Margit Ingeborg Aktiebolag.

Helmia Lastbilar söker Försäljningsadministratör
Helmia Lastbilar behöver nu förstärka teamet med en Försäljningsadministratör som är med och bidrar till en bra kundresa.

Om tjänsten
I rollen som Försäljningsadministratör jobbar du tätt med dina kollegor på ekonomi och försäljning. Tillsammans jobbar ni med att hantera administration kring nya affärer, och här blir du en viktig spindel i nätet. I rollen ingår bland annat att:

• Ta att fram avtal vid försäljning.
• Registrera nya försäljningar i olika system.
• Ta fram faktureringsunderlag.
• Följa upp betalningar.
• Skapa fordonsannonser.
• Vid behov bistå kollegor med övrigt administrativt arbete.

Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du vara en duktig och erfaren administratör. Du är noggrann och har ett öga för detaljer och mån om att allt ska bli rätt för kunden. Du är självgående, men trivs även med att jobba tillsammans med kollegorna på de avdelningarna som du jobbar tillsammans med. Du är serviceminded och trivs i kontakt med kunder.

Du är en van användare av affärssystem, och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Vad erbjuder Helmia Lastbilar?
Vi erbjuder dig en plats i en framgångsrik koncern med hjärtat i Värmland. Du får ca 400 trevliga kollegor som jobbar efter mottot ”bygger på förtroende”. Du får vara del av en organisation som tycker om att ta beslut och komma i mål med projekt. Självklart är vi ett gäng glada och trevliga människor som kommer att bistå vår nya kollega.

Tjänsten är stationerad i Arvika alternativt Sunne. Ansöker gör du via formuläret nedan. Urvalsarbetet sker löpande, och ambitionen är att tillsätta tjänsten så fort som möjligt, så vänta inte med din ansökan. För frågor om tjänsten, kontakta Erik Ramström. [email protected] , 054-14 18 00. Visa mindre

Tjänstemannajobb med logistik och order

Om företaget Perfekta Industrier AB i Arvika bearbetar gjutgods till ledande industrier och tillverkningsföretag. Idag är man cirka 60 anställda och omsätter ungefär 100 mkr. Trivseln betyder mycket inom företaget och man erbjuder sina anställda modern och god arbetsmiljö och andra goda villkor, så som flextid, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Företaget är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Nu rekryterar man en ny t... Visa mer
Om företaget
Perfekta Industrier AB i Arvika bearbetar gjutgods till ledande industrier och tillverkningsföretag. Idag är man cirka 60 anställda och omsätter ungefär 100 mkr. Trivseln betyder mycket inom företaget och man erbjuder sina anställda modern och god arbetsmiljö och andra goda villkor, så som flextid, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Företaget är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Nu rekryterar man en ny tjänsteposition, som ska jobba med logistik och ordermottagning. Du kommer in i företaget i början av en period med ett flertal kommande successioner på viktiga positioner, varför du har fina utvecklingsmöjligheter här. Läs gärna mer om företaget på www.perfekta.se

Det här är en direktrekrytering och du får en anställning direkt på Perfekta. Frågor om tjänsten besvaras av nedanstående rekryterare. Vi ordnar så att du får komma och titta på tjänsten innan du bestämmer dig, men vänta inte för länge då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Dina arbetsuppgifter
Dagen börjar med att man läser in nya kundbehov i affärssystemet Monitor, därefter styr man upp dagens leveranser och bokar frakter i dialog med produktionsledare och andra på företaget. Sedan jobbar du med faktureringar och aviseringar så att kunderna aviseras om nästkommande dags leveranser. Mot slutet på dagen fångar du upp eventuella avvikelser och förbereder nästa dag.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från industrin och tycker att logistik verkar vara ett intressant arbetsområde. Du kan också komma från kvalitet, materialstyrning eller produktionsteknik eller liknande. Lämplig utbildning är gymnasium + KY-utbildning t.ex. Produktionsteknik-logistik eller KTC i Karlstad. Du har med fördel tidigare arbetat i affärssystem (gärna Monitor). Det är även krav på god engelska samt svenska i tal och skrift.

Du som passar för den här tjänsten är detalj- och kvalitetsorienterad samt gillar att arbeta mot tidsbegränsade mål. Du ser dig själv som en prestigelös och korrekt person, men du har förmågan att charma dina medarbetare när det behövs. Du är logisk och rationell och motiveras av att få bocka av dagens arbetsuppgifter. Stämmer det här in på dig, så ska du inte vänta med ansökan. Vi tillämpar löpande urval till denna tjänst, som alltså kan koma att bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Om Industrisupport
Det här är en direktrekrytering, vilket innebär att du från första dagen får en anställning hos kundföretaget. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag.

Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar inom olika yrkesområden. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport! Visa mindre

Tjänstemannajobb med logistik och order

Om företaget Perfekta Industrier AB i Arvika bearbetar gjutgods till ledande industrier och tillverkningsföretag. Idag är man cirka 60 anställda och omsätter ungefär 100 mkr. Trivseln betyder mycket inom företaget och man erbjuder sina anställda modern och god arbetsmiljö och andra goda villkor, så som flextid, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Företaget är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Nu rekryterar man en ny t... Visa mer
Om företaget
Perfekta Industrier AB i Arvika bearbetar gjutgods till ledande industrier och tillverkningsföretag. Idag är man cirka 60 anställda och omsätter ungefär 100 mkr. Trivseln betyder mycket inom företaget och man erbjuder sina anställda modern och god arbetsmiljö och andra goda villkor, så som flextid, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Företaget är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Nu rekryterar man en ny tjänsteposition, som ska jobba med logistik och ordermottagning. Du kommer in i företaget i början av en period med ett flertal kommande successioner på viktiga positioner, varför du har fina utvecklingsmöjligheter här. Läs gärna mer om företaget på www.perfekta.se

Det här är en direktrekrytering och du får en anställning direkt på Perfekta. Frågor om tjänsten besvaras av nedanstående rekryterare. Vi ordnar så att du får komma och titta på tjänsten innan du bestämmer dig, men vänta inte för länge då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Dina arbetsuppgifter
Dagen börjar med att man läser in nya kundbehov i affärssystemet Monitor, därefter styr man upp dagens leveranser och bokar frakter i dialog med produktionsledare och andra på företaget. Sedan jobbar du med faktureringar och aviseringar så att kunderna aviseras om nästkommande dags leveranser. Mot slutet på dagen fångar du upp eventuella avvikelser och förbereder nästa dag.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från industrin och tycker att logistik verkar vara ett intressant arbetsområde. Du kan också komma från kvalitet, materialstyrning eller produktionsteknik eller liknande. Lämplig utbildning är gymnasium + KY-utbildning t.ex. Produktionsteknik-logistik eller KTC i Karlstad. Du har med fördel tidigare arbetat i affärssystem (gärna Monitor). Det är även krav på god engelska samt svenska i tal och skrift.

Du som passar för den här tjänsten är detalj- och kvalitetsorienterad samt gillar att arbeta mot tidsbegränsade mål. Du ser dig själv som en prestigelös och korrekt person, men du har förmågan att charma dina medarbetare när det behövs. Du är logisk och rationell och motiveras av att få bocka av dagens arbetsuppgifter. Stämmer det här in på dig, så ska du inte vänta med ansökan. Vi tillämpar löpande urval till denna tjänst, som alltså kan koma att bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Om Industrisupport
Det här är en direktrekrytering, vilket innebär att du från första dagen får en anställning hos kundföretaget. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag.

Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar inom olika yrkesområden. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport! Visa mindre

Tullspeditörer till Logent , Hån / Örje

Ansök    Jun 3    Logent AB    Orderadministratör
Om tjänsten Logent expanderar och söker nu tullspeditörer till verksamheten i Hån/Örje. Har du tidigare erfarenhet av arbete med med norsk och svensk tullspedition eller skulle du vilja utvecklas inom området? Vi söker både erfarna och någon utan tidigare erfarenhet av rollen som tullspeditör, det viktiga för oss är att du är strukturerad, bra på administration och gillar kundkontakt! Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge ... Visa mer
Om tjänsten
Logent expanderar och söker nu tullspeditörer till verksamheten i Hån/Örje. Har du tidigare erfarenhet av arbete med med norsk och svensk tullspedition eller skulle du vilja utvecklas inom området?
Vi söker både erfarna och någon utan tidigare erfarenhet av rollen som tullspeditör, det viktiga för oss är att du är strukturerad, bra på administration och gillar kundkontakt!

Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logents tullverksamhet finns idag i Göteborg, Halden och från mars 2019 har vi även en ny tullverksamhet i Hån, ytterligare nyetableringar pågår som räknas bli klara i slutet av 2019. Logents tullverksamhet är ett oberoende tullombud med specialisering inom alla operativa tullprocedurer och konsultering för djupare utredningar. Tillsammans med övriga affärsområden inom Logent erbjuder vi helhetslösningar för våra kunder och ser kontinuerlig utveckling som en förutsättning för en bra och långsiktig kundrelation.

I ditt arbete som tullspeditör kommer du att ingå i ett team som arbetar med att administrera tullprocesser gällande import och export till/från EU. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ombesörja tulldeklarationer, transiteringar och godsregistreringar. Logent använder tullsystemet Emma.

Arbetsuppgifter:
• Att förse Logents kunder med tulldeklarationer
• Kontakt med Tullverket
• Viss kundkontakt
• Kontakt med chaufförer
• Arbete med tillstånd, compliance etc.


Din profil
Vi söker både dig som har tidigare erfarenhet från branschen med kunskap om norsk och svensk tullagstiftning och dig som har ett intresse för rollen och vill utvecklas inom tulladministration. Som tullspeditör kommer du ha hjälp av din positiva inställning och vilja att lära dig nya saker, arbetet är både intressant och spännande och du får en roll med varierande arbetsuppgifter.

Du kommer ha användning av din servicekänsla då du möter kunder och hjälper dem att lösa problem på ett effektivt, noggrant och trevligt sätt. Vi ser vidare att du är en person som gillar att ta stort eget ansvar för arbetet och gärna bidrar till förbättringar av rutiner och processer, du är självgående samtidigt som du är en lagspelare och bra på att samarbeta med andra. Vidare har du goda kunskaper i engelska samt datavana, det är meriterande och du har erfarenhet av arbete i något tullsystem eller affärssystem.

Intresserad av tjänsten?
Ta den unika chansen och sök ditt nästa jobb hos oss på Logent, vi erbjuder dig duktiga medarbetare och möjlighet att lära dig mer om logistik! Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev snarast då intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta kontorschef Andreas Carlsson, tel. 070-781 63 19 eller mail [email protected]. Alternativt rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth, tel. 070-722 77 59 eller mail [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Innesäljare - Thermia AB

Om tjänsten På kundcenter kommer du vara en del av vårt samarbetsvilliga team som arbetar med att finnas till hands och erbjuda den hjälp våra kunder efterfrågar. Som innesäljare kommer du tillhöra orderkontoret och hantera orderläggning, samt svara på frågor relaterat till beställning av värmepumpar eller reservdelar. Du kommer även samarbeta internt med exportavdelning, produktionsplanering och utlastning för att lösa smidiga leveranser åt våra kunder.... Visa mer
Om tjänsten

På kundcenter kommer du vara en del av vårt samarbetsvilliga team som arbetar med att finnas till hands och erbjuda den hjälp våra kunder efterfrågar.

Som innesäljare kommer du tillhöra orderkontoret och hantera orderläggning, samt svara på frågor relaterat till beställning av värmepumpar eller reservdelar. Du kommer även samarbeta internt med exportavdelning, produktionsplanering och utlastning för att lösa smidiga leveranser åt våra kunder.

I denna roll kommer du ansvara för att bygga starka kundrelationer och säkerställa en positiv kundupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ta emot beställningar via telefon och mejl samt lägga in order i affärssystemet SAP. Du kommer även ansvara för att order i vår webshop hanteras korrekt och överensstämmer med behov och kravställning hos våra återförsäljare.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice och som inte tvekar för att svara i telefon. Du trivs i en hektisk och öppen miljö med många kontaktytor där din kommunikativa förmåga hjälper dig hantera svåra kundrelaterade frågor. Som person är du social, driven och samarbetsvillig.

Du har gymnasial utbildning och goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av logistiska processer, industri eller av att utläsa flöden. Likaså om du tidigare arbetat i SAP eller andra orderläggningssystem.

Om oss

Thermia Värmepumpar utvecklar och producerar värmepumpsystem för uppvärmning, varmvatten, och kyla. Vi utgår från en av Europas modernaste anläggningar och är ett av de ledande företagen på den europeiska marknaden. Thermia är en del av Stiebel Eltron koncernen som idag har ca 4000 anställda.

På Thermia i Arvika bedrivs hela verksamheten, från produktidéer till levererad produkt. Detta ger våra medarbetare möjligheten att påverka organisationen och sin egen personliga utveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång och vi gör mycket roligt tillsammans på vägen!

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Josefine Appel på telefon 076-017 40 25 eller Elin Skau på 073-529 69 67.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 2 april. Visa mindre

Innesäljare

Om Thermia Thermia Värmepumpar utvecklar, producerar och marknadsför värmepumpsystem för uppvärmning, varmvatten, och kyla. Thermias arbete med forskning och utveckling utgår från en av Europas modernaste anläggningar och företaget är ett av de ledande företagen på den europeiska marknaden. Thermia, som är en del av Stiebel Eltron, har ca 200 anställda. Dina arbetsuppgifter Du kommer ingå som en del i vårt innesäljarteam i vårt Customer Service Cente... Visa mer
Om Thermia

Thermia Värmepumpar utvecklar, producerar och marknadsför värmepumpsystem för uppvärmning, varmvatten, och kyla.

Thermias arbete med forskning och utveckling utgår från en av Europas modernaste anläggningar och företaget är ett av de ledande företagen på den europeiska marknaden. Thermia, som är en del av Stiebel Eltron, har ca 200 anställda.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer ingå som en del i vårt innesäljarteam i vårt Customer Service Center där ni gemensamt ska supportera och guida våra kunder och ta emot order från våra olika produktportföljer och marknader. Dels på telefon och mail där du sedan planerar och registrerar dem i vårt affärssystem.

Du kommer jobba med direkt produktionsplanering på våra ej lagerförda produkter för att säkerhetsställa våra interna processer gentemot kundens önskemål för leverans.

Eftersom vi är mitt i en digitaliseringsfas så kommer du vara delaktig i förändringsprocessen av våra system och utvecklingen av nya verktyg för våra kunder. Du kommer även att ha hand om egna projekt för att möta kraven från våra marknader.

Din profil

Vi ser gärna att du har grundkunskap i värmepumpsteknik och kan supportera våra kunder i orderfrågor relaterade till våra produkter, reservdels och eftermarknadshantering. En bedömning kommer att göras utifrån dina erfarenheter och kunskaper på våra produkter eller andra värmepumpsfabrikat.

Goda kunskaper i affärssystemet SAP (Sales and distribution) och förståelse för relaterade logistikprocesser är meriterande.

Du måste vara en person som tar eget ansvar och som jobbar självständigt och är aktivt problemlösande med ständiga förbättringar i det dagliga arbetet och ha god kommunikativ förmåga i text och tal, Engelska och Svenska.

Vi söker dig med för oss rätt erfarenhet och en förmåga att arbeta med stort kundfokus. Vi kommer att lägga stor vikt på din personliga lämplighet och hur vi tror du kommer passa in i vår grupp.

Som person tror vi att du är handlingskraftig och framåt samt positiv och kundmedveten. Vidare är du prestigelös och en lagspelare med en affärsmässig syn på verksamheten.

Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Lars Wermlund, Chef Order och Reservdelar, tfn +46 70 676 97 88. Visa mindre